λάδια μηχανής

Οι κατασκευαστές βάζουν ετικέτες στα λάδια του κινητήρα που παράγουν, κάνοντας χρήση κωδικών και αριθμών που δημιουργούν προβληματισμό σε πολλούς ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Θα προσπαθήσουμε να σας βοηθήσουμε να τους κατανοήσετε.

 

Αξιολόγηση απόδοσης της АСЕА

 

Η μείωση της τοξικότητας των εκπομπών και η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, αποτελούν μία από τις κρισιμότερες απαιτήσεις από τα σύγχρονα λιπαντικά υλικά.

 

Λόγω αυτού του γεγονότος, πολλά λάδια διαθέτουν στη συσκευασία τους σήμανση η οποία δηλώνει ότι πληρούν τα πιο πρόσφατα οικολογικά πρότυπα.

 

Σύμφωνα με την ταξινόμηση της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), όλα τα λάδια κινητήρα που έχουν εγκριθεί για πώληση και χρήση μπορούν να χωριστούν στις ακόλουθες κατηγορίες:

 

А. Για κινητήρες βενζίνης. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει τρεις τάξεις: τις А1, А3 και А Το γράμμα βρίσκεται πριν τον αριθμό που υποδεικνύει την περιβαλλοντολογική ασφάλεια και το ιξώδες υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Τα νούμερα 1 και 5 υποδεικνύουν την εξοικονόμηση καυσίμου, αν και κατά τα άλλα είναι ακριβώς όπως της API: όσο πιο μεγάλο το νούμερο, τόσο πιο καλές οι ιδιότητες του προϊόντος.


В. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει λιπαντικά για επιβατηγά και μικρά επαγγελματικά οχήματα που κινούνται με ντίζελ. Διαχωρίζονται επίσης, στις εξής κατηγορίες: B1 και B5 που δηλώνουν εξοικονόμηση καυσίμου, ενώ οι В3 και В4 διαθέτουν κανονικά προϊόντα.


Е. Τα λάδια που διαθέτουν αυτή τη σήμανση, απευθύνονται στα βαρέως τύπου φορτηγά και τους ντίζελ κινητήρες ειδικών οχημάτων. E1 σημαίνει εξοικονόμηση καυσίμου, τα υπόλοιπα είναι κανονικά.
Η εξοικονόμηση καυσίμου, αποτελεί μια παράμετρο την οποία οι ειδικοί της APIαποφάσισαν επίσης να λάβουν υπόψη τους, παρουσιάζοντας μια νέα σήμανση, την EC (Energy Conserving).

 

Τα συγκεκριμένα λάδια παρουσιάζουν χαμηλότερο ιξώδες στις υπερβολικές αυξήσεις της θερμοκρασίας, εξασφαλίζουν την ομαλή και ίση κίνηση των κινούμενων τμημάτων και μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου. Αυτό, ωστόσο, σημαίνει ότι δημιουργούν πιο λεπτό λιπαντικό φιλμ, γεγονός ιδιαίτερα επικίνδυνο, ειδικά για τους κινητήρες με μεγάλο αριθμό διανυθέντων χιλιομέτρων, οι οποίοι απαιτούν επιπρόσθετη προστασία.

 

Έχει πραγματικά σημασία η έγκριση του κατασκευαστή;

 

Ένα προϊόν μπορεί να είναι εξαίσιο για κάποιους κινητήρες και να ενέχει κινδύνους για κάποιους άλλους. Αυτό αναγκάζει τους κατασκευαστές οχημάτων να ελέγχουν τα λιπαντικά στις εγκαταστάσεις τους. Αν ένα προϊόν περάσει ένα τεστ με άριστα, θα σημανθεί ανάλογα, για παράδειγμα η σήμανση BMWLonglife-98. Αυτό σημαίνει ότι το λιπαντικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οχήματα αυτής της μάρκας με μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα συντήρησης, κατασκευής από το 1998 και μετά.

 

Συμβουλή: Να δοκιμάζετε πάντα το λάδι που συνιστάται από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου σας και να μην πειραματίζεστε με τα επίπεδα ιξώδους του. Ο κίνδυνος βρίσκεται στο γεγονός ότι σε κάποιους κινητήρες, οι αυλακώσεις λίπανσης είναι αρκετά φαρδιές μόνο για υψηλού ιξώδους λάδια. Αν αμελήσετε το παραπάνω γεγονός, ο κινητήρας θα φθαρεί τελικά πρόωρα. Παράλληλα, κάποιοι κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως ο Όμιλος BMW και η DaimlerAG, συνιστούν έντονα να μη χρησιμοποιούνται λιπαντικά χαμηλού ιξώδους στα οχήματά τους, λόγω του σχεδιασμού των κινητήρων τους.

 

Ποιά είναι τα κοινά στοιχεία των διαφόρων κατηγοριών των λαδιών κινητήρα;

 

Παρά τα διαφορετικά τους στοιχεία, όλες οι κατηγορίες λαδιών είναι σχετικές μεταξύ τους. Για παράδειγμα, αν ένα λιπαντικό διαθέτει σήμανση APIως SH, μπορεί να είναι А1 η А5 στην ACEA, μιας και αυτές οι απαιτήσεις δεν ήταν γνωστές μέχρι να εμφανιστεί η κατηγορία SJ. Αν η ετικέτα γράφει А5, σημαίνει ότι το προϊόν είναι τουλάχιστον SLστην API, δηλαδή διαθέτει μεγαλύτερα διαστήματα αντικατάστασης. Τα προϊόντα εξοικονόμησης καυσίμου διαθέτουν τη σήμανση А1, А5, В1 και В5, και τείνουν να έχουν ιξώδες θερμοκρασίας μικρότερο από 30. Τα λάδια με ιξώδες 40, ανήκουν στις κατηγορίες А2, А3, В2, В3, και В4, και δεν προσφέρουν εξοικονόμηση καυσίμου.

 

Μαθαίνοντας να διαβάζετε τις ετικέτες

 

APISL / CF. Η συγκεκριμένη σήμανση απευθύνεται σε γενικής χρήσης λάδια, κατάλληλα τόσο για πολυβάλβιδους υπερσυμπιεζόμενους κινητήρες ντίζελ, όσο και σε ντίζελ κινητήρες διαφορετικών σχεδιασμών. Το συγκεκριμένο προϊόν παρέχει αυξημένη προστασία στους κινητήρες που λειτουργούν με λεπτό μίγμα καυσίμου-αέρα και αποτρέπει το σχηματισμό επικαθίσεων άνθρακα, όταν χρησιμοποιούνται καύσιμα με περιεκτικότητα σε τέφρα άνω του 0,5%.

 

ACEA A3 / B4. Σημαίνει ότι το λιπαντικό είναι κατάλληλο για χρήση σε βαρέως τύπου συνθήκες, βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και δεν απαιτεί συχνή αντικατάσταση. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε υψηλών επιδόσεων κινητήρες βενζίνης και ντίζελ.

 

10W-40. Το συγκεκριμένο λάδι είναι κατάλληλο, τόσο για το καλοκαίρι όσο και για το χειμώνα, διατηρεί το ιξώδες του μέχρι και τους -25 °С και παραμένει αρκετά ιξώδες ακόμα και όταν ζεσταθεί, γεγονός το οποίο του επιτρέπει να χρησιμοποιείται και σε αυτοκίνητα με μεγάλο αριθμό διανυθέντων χιλιομέτρων.

 

MoS2. Το διθειούχο μολυβδαίνιο της φόρμουλας αυτού του λαδιού, αποτρέπει το λάσπωμα, μειώνει την τριβή και τη φθορά των τμημάτων και παρέχει αθόρυβη λειτουργία στον κινητήρα.

 

TeilsynthetischesLeichtlauf–motorenöl. Σημαίνει πως το λάδι είναι ημισυνθετικό.

 

Ολοκληρώνοντας: κατά την επιλογή λιπαντικών προϊόντων για τον κινητήρα, θα πρέπει να ακολουθείτε τις συστάσεις του κατασκευαστή του οχήματος και όχι να επιλέγετε με βάση την τιμή ή τη δημοτικότητα κάποιας συγκεκριμένης μάρκας λαδιού. Σιγουρευτείτε πως θα συνυπολογίσετε τις οδικές συνθήκες, το στυλ οδήγησής σας και τους υπόλοιπους επιμέρους παράγοντες στην εξίσωση: αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να εξασφαλίσετε την επιλογή του σωστού λιπαντικού.

 

 

Αγόρασε τα καλύτερα λιπαντικά για το αυτοκινήτο σου!!

Πηγή: gonews.gr