Ένα από τα σημαντικότερα τμήματα για την ασφάλεια στο αυτοκίνητο είναι το σύστημα των φρένων. Για να αποφύγεις λοιπόν τον κίνδυνο πρέπει να είσαι σίγουρος ότι τα φρένα δουλεύουν αποτελεσματικά. Δες παρακάτω ποιες είναι οι πιο συχνές βλάβες.
Η πιο συνηθισμένη φθορά από την καθημερινή και συνεχή χρήση του συστήματος φρένων, είναι η φθορά των δίσκων και των άλλων υλικών τριβής. Σε αυτό οφείλονται και τα υπολείμματα μαύρης σκόνης που δημιουργούνται πάνω στις ζάντες.
Το υλικό από τα τακάκια που εφάπτεται με το δίσκο έχει πάχος περίπου ένα εκατοστό, το οποίο με τη χρήση του μεσαίου πεντάλ ολοένα και μειώνεται. Το ίδιο σχεδόν ισχύει και για τον δίσκο. Το σημείο όπου εφάπτεται το τακάκι πάνω στο δίσκο, μειώνει το πάχος του, με αποτέλεσμα να χρειάζεται αντικατάσταση. Μία ακόμα αιτία είναι η απώλεια υγρού φρένων. Όταν τελειώσει αυτό το υγρό, τα φρένα σου απλά δεν θα λειτουργήσουν. Μπορείς να ελέγχεις την στάθμη του υγρού φρένων μόνος/η σου ή να τσεκάρεις εάν υπάρχει κάποια διαρροή, κοιτάζοντας κάτω από το αυτοκίνητο.
Μία άλλη αιτία είναι να έχει βλάβη ο κύριος κύλινδρος φρένων. Η λειτουργία του κύριου κυλίνδρου είναι να συμπιέζει το υγρό φρένων. Η πίεση αυτή με τη σειρά της προκαλεί τα φρένα, ώστε να ακουμπούν στους τροχούς. Εάν ο κύριος κύλινδρος δεν λειτουργεί σωστά ή λειτουργεί μόνο κάποιες φορές, το φρενάρισμα θα χάσει τη δύναμή του και περιστασιακά το πεντάλ του φρένου θα ακουμπάει στο πάτωμα. Μπορεί, επίσης, να ευθύνεται και ένας κακός ενισχυτής φρένων. Ο ενισχυτής είναι ένας μηχανισμός που χρησιμοποιεί πίεση κενού, για να ενισχύσει τη δύναμη που ασκείται στο πεντάλ του φρένου. Εάν ο ενισχυτής αυτός είναι σε κακή κατάσταση , τότε δεν θα εφαρμοστεί η πλήρης δύναμη που απαιτείται, για να ενεργοποιηθεί ο κύριος κύλινδρος, ώστε να συμπιεστεί το υγρό φρένων. Το πεντάλ θα πάει μέχρι το πάτωμα και το αυτοκίνητο θα σταματήσει πιο δύσκολα.
Τέλος, μία ακόμα αιτία... είσαι εσύ ο ίδιος/α! Χωρίς παρεξήγηση! Πρέπει να γνωρίζεις ότι όσο περισσότερο χρησιμοποιείς τα φρένα, τόσο πιο πολύ θερμαίνεται το υγρό φρένων, με αποτέλεσμα να ρευστοποιείται περισσότερο. Όσο πιο "λεπτό" είναι το υγρό, τόσο περισσότερη δύναμη χρειάζεται, ώστε να ασκηθεί πίεση, που χρειάζονται τα φρένα για να λειτουργήσουν. Άρα υπάρχει η πιθανότητα το σύστημα πέδησης να μην είναι σε θέση να παράγει την αναγκαία δύναμη. Έτσι, εάν το πεντάλ φτάνει συχνά στο πάτωμα και δεν μπορείς να βρεις μηχανικό λόγο, ίσως πρέπει να σκεφτείς να αλλάξεις το στυλ της οδήγησής σου.
Πώς θα καταλάβεις ότι υπάρχει πρόβλημα
1. Ανάβει το λαμπάκι των φρένων
2. Παράγεται ένα περίεργος ήχος κατά το φρενάρισμα. Είναι ένας τσιριχτός μακρόσυρτος ήχος που σταματάει όταν ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο. Μπορεί, επίσης, να ακούς ένα επαναλαμβανόμενο "τακ-τακ" που μπορεί να σημαίνει ότι το φρένο έχει στραβώσει.
3. Μπορεί να νιώθεις σκληρό ή μαλακό το πεντάλ.
4. Μπορεί να τρέμει το πεντάλ στο φρενάρισμα.
5. Μπορεί το φρενάρισμα να είναι άνισο. Όταν φρενάρεις δηλαδή το αυτοκίνητό σου μπορεί να κλίνει προς μία κατεύθυνση. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι τα τακάκια έχουν φθαρεί περισσότερο από τη μία πλευρά.
Στο IQ Auto Parts θα βρεις ότι ανταλλακτικα χρειάζεσαι για το αυτοκινητο σου!
Το προσωπικό μας είναι έτοιμο να σου προτείνει την πιο συμφέρουσα λύση για εσένα με εγγύηση ποιότητας και τιμής.
Σου διασφαλίζουμε τα προσωπικά σου δεδομένα και σου δίνουμε την δυνατότητα να κάνεις την αγορά σου μέσω χρεωστικής / πιστωτικής κάρτας, μέσω PayPal αλλά και με αντικαταβολή. Τέλος, σου παρέχουμε την δυνατότητα επιστροφής του προϊόντος.