Το σύστημα εξαγωγής είναι μεταλλικές κατασκευές στο αυτοκίνητο, οι οποίες και αυτές με τη σειρά τους βγάζουν βλάβες. Διάβασε παρακάτω τις πιθανές αιτίες που φθείρουν την εξάτμιση.
Η εξάτμιση επιτελεί πολλές βασικές λειτουργίες, οι οποίες είναι οι εξής:
1. Η απομάκρυνση των καυσαερίων από το όχημα και το μηχανοστάσιο.
2. Ο περιορισμός του θορύβου εξαγωγής από τον κινητήρα.
3. Η συνεισφορά στην απόδοση του κινητήρα, είτε μόνο του, είτε εισάγοντας διατάξεις όπως π.χ. ένα turbo.
4. Η φιλοξενία των αισθητήρων του συστήματος διαχείρισης κινητήρα που άπτονται των λειτουργιών προετοιμασίας καυσίμου μίγματος (δηλαδή τους αισθητήρες λάμδα).
5. Η ενσωμάτωση των διατάξεων καθαρισμού των καυσαερίων (φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων, καταλύτες κ.λπ.).
Πιθανές αιτίες:
- Φυσιολογική φθορά του σιλανσιέ (σιγαστήρας και καζανάκι).
- Φθορά της φλάντζας στο σημείο της ένωσης της πολλαπλής εξαγωγής με την κεφαλή του κινητήρα.
- Μπορεί να έχουν λασκάρει οι βίδες που συγκρατούν την πολλαπλή εισαγωγής πάνω στην κεφαλή του κινητήρα.
- Πιθανή αιτία να έχει ραγίσει η πολλαπλή εξαγωγής (λόγω θερμοκρασίας).
- Η φθορά των φλαντζών στην περίπτωση της πολλαπλής εισαγωγής.
- Σπασμένη πολλαπλή εισαγωγής, αυτό συνηθίζεται στα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα που είναι από πλαστικό και έχει μεγαλύτερο κίνδυνο να σπάσει.
- Ο σωλήνας της εξάτμισης, ο οποίος μπορεί να έχει χτυπηθεί, να έχει τρυπήσει ή να έχει κάποιο βαθούλωμα.
Τι πρέπει να προσέξεις στην εξάτμιση:
- Πρέπει να φροντίζεις την εξάτμιση του αυτοκινήτου σου, για να μην εκπέμπει επιβλαβή καυσαέρια, για να δουλεύει σωστά το αυτοκίνητο αλλά και για να μην έχεις φόβο όταν περνάς ΚΤΕΟ.
- Όταν βάζεις μπροστά το αυτοκίνητο, μην πατάς το πεντάλ του γκαζιού, γιατί αυτό έχει ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση του καταλύτη του αυτοκινήτου σου.
- Απέφυγε να βάλεις μπροστά πάνω από 3-4 φορές έναν καταλυτικό κινητήρα που είναι χαλασμένος. Προσπάθησε να εντοπίσεις την βλάβη σε ένα συνεργείο και μετά προσπάθησέ το.