Θέλεις να γλιτώσεις έξοδα, ταλαιπωρία και πρόωρη φθορά; Τότε ιδού 5 κακές συνήθειες που πρέπει να «κόψεις» για να μην κάνεις κακό στο αυτοκίνητό σου, είτε αυτό είναι καινούργιο, είτε όχι.
1. Να ξεκινάς αμέσως και να «ξεκουράζεις» το χέρι στο λεβιέ
Μετά από πολύωρη στάση τα λάδια του κινητήρα κατεβαίνουν στο κάρτερ. Μην ξεκινάς αμέσως μόλις γυρίσεις τη μίζα, δώσε 15-20 δευτερόλεπτα στην αντλία λαδιού να ανεβάσει το λάδι σε όλο το κύκλωμα λίπανσης του κινητήρα. Για να οδηγείς στα κόκκινα με το καλημέρα, ούτε λόγος φυσικά. Στη συνέχεια μην «ξεκουράζεις» το δεξί χέρι πάνω στο λεβιέ του κιβωτίου (αν μιλάμε για χειροκίνητο κιβώτιο φυσικά). Ακόμα και η μικρή πίεση που ασκείς στο λεβιέ όταν ακουμπάς το χέρι στο λεβιέ, μετατοπίζει τα γρανάζια και τα συγχρονιζέ του κιβωτίου με αποτέλεσμα να φθείρονται πριν της ώρας τους.
2. Να οδηγείς με το λαμπάκι βενζίνης
Διάφορα σκουπιδάκια συσσωρεύονται στον πάτο του ρεζερβουάρ. Όταν οδηγείς με το λαμπάκι της βενζίνης αναμμένο, αυτό το «σώσμα» καυσίμου μπορεί να προκαλέσει πρόωρη ζημιά σε κάποια εξαρτήματα, όπως η αντλία και το φίλτρο καυσίμου. Καλό είναι να έχεις τουλάχιστον 1/4 καυσίμου διαθέσιμο, αν όχι κάθε φορά, τότε σίγουρα κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Μια μεγάλη παγωμένη μάζα υπολειμμάτων στον πάτο του ντεπόζιτου μπορεί προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στο αυτοκίνητο.
3. Να αμελείς τον έλεγχο λαδιού/πίεσης ελαστικών και να κουβαλάς περιττά βάρη
Η λίπανση είναι ότι πολυτιμότερο για την ζωή του κινητήρα. Μην περιμένεις το τακτικό σερβις για να τσεκάρεις τα λάδια σου. Μια φορά το μήνα καλό είναι να ελέγχεις τη στάθμη μιας και όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα καταναλώνουν ποσότητα λαδιού κατά τη λειτουργία του κινητήρα. Επίσης κάθε 15 μέρες μέρες να ελέγχεις την πίεση των ελαστικών. Η χαμηλή πίεση εκτός από πρόωρη φθορά στο ελαστικό ανεβάζει την κατανάλωση καυσίμου με αποτέλεσμα περιττά έξοδα. Την κατανάλωση ανεβάζει και το βάρος, οπότε μην κουβαλάς περιττά πράγματα και βγάζε τη σχάρα ή την μπαγκαζιέρα από την οροφή όταν δε χρειάζονται.
4. Να αγνοείς τα λαμπάκια
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν τον τρόπο να σου δείχνουν αν κάτι δεν πάει καλά. Και αυτός δεν είναι άλλος από το άναμμα λυχνιών. Αν στον πίνακα οργάνων δεις ένα λαμπάκι να ανάβει μην το αγνοείς και είτε άνοιξε το βιβλίο πληροφοριών και συντήρησης είτε πήγαινε σε ένα συνεργείο για να δεις τι τρέχει. Μια κίτρινη ένδειξη είναι συνήθως προειδοποιητική, δεν είναι κάτι που θα σε υποχρεώσει να σταματήσεις το ταξίδι ή την καθημερινότητά σου για να το δεις. Μια κόκκινη ένδειξη όμως αφορά κάτι σημαντικό και θα πρέπει να το δεις άμεσα για να γλιτώσεις ταλαιπωρία και παραπάνω έξοδα. Μην αγνοείς λοιπόν το αυτοκίνητό σου, όταν σου «μιλάει».
5. Να πλένεις με κυκλικές κινήσεις
Το καλό και τακτικό πλύσιμο μπορεί σε βάθος χρόνου να εξασφαλίσει μια καλή προστασία όχι μόνο στο αμάξωμα, αλλά και στην ίδια τη μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου. Αν όμως γίνεται με λάθος τρόπο, μπορεί να προκαλέσει ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα και, σε βάθος χρόνου, το όχημα να δείχνει περισσότερο ταλαιπωρημένο. Έτσι ξεκινάμε το σαπούνισμα, πάντα από πάνω προς τα κάτω, διότι στις χαμηλότερες περιοχές συγκεντρώνεται η περισσότερη βρωμιά, την οποία δε θέλουμε να τη μεταφέρουμε με το σφουγγάρι στα ψηλότερα σημεία. Κυρίως όμως η κίνηση του χεριού πρέπει να είναι ευθεία και όχι κυκλική, για την αποφυγή του φαινομένου του «ιστού της αράχνης».